reklama

43 dní pôstu po prvýkrát - výzva prijatá

16. februára som naposledy pil alkohol, jedol koláče či mäso. Výsledok? Žijem, ale…. už by som to spravil inak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Už pred tromi rokmi som si dal mesiac bez alkoholu a zvládol som to. Dávnejšie som zistil, že tento druh výzvy, ak ho skutočne chcem, je pre mňa ľahký. V tomto mám šťastie, 10. septembra 2010 som takto mal poslednú cigaretu. Len tak, bežný deň, nič extra a šup ho, zbavil som sa tabaku. Odvtedy ani šľuk. Ale späť k aktuálnemu pôstu. 

Ťažšie to bolo teraz kvôli karanténe. Dodržiavam ju, nechodím hore-dole cez okresy, vonku len šport, minimálne pracovné stretávanie sa, žiadna dovolenka. Počas tých 43 dní som však zistil, že už sa snáď ani nemám poriadne na čo tešiť. Obmdzenia vonku a doma obmedzenia dobrovoľné. V tomto to bol challenge, prekonať skôr tú psychickú stránku veci, žiadni kamaráti, rodina a už ani koláčik. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
VSV - Vinohradnícky spolok Vajnory, čistenie starého vinohradu
VSV - Vinohradnícky spolok Vajnory, čistenie starého vinohradu (zdroj: Marek Gabonay)

Po fyzickej stránke to splnilo očakávania, mínus 4 kilá, mínus 3 cm v páse. Víno som si nedal, ale pomáhal som pri jeho budúcom základe vo vinohrade. Odporúčam tento typ aktivity. 

Rozpočet vám pôst ovplyvní minimálne, taká je moja skúsenosť. Ak človek aj kupuje len zeleninu a ovocie, ale kupuje ich kvalitné z trhu, extra neušetrí. Je to ako kupovať lepšie mäso a nie to z výpredaja od dodávateľa z Poľska. Ušetríte ale na koláčoch (pri kávičke) a pri kúpe alkoholu. 

Či teda odporúčam vyskúšať to? Rozhodne áno, avšak moja rada znie, urobte tak mimo pandémie. Odopieranie si niektorých pôžičkov na istý čas je dobrá vec - pre telo, pre dušu, ak je to správne nastavené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekto je príliš dlho na hernej konzole, iný na sociálnej sieti, toto by mohla byť zaujímavá výzva - prestať tráviť toľko času čítaním komentárov a hejtov na Facebookoch. Možno by to bola dobrá výzva aj pre politikov, konšpiračné weby a trollov - aby jeden deň v týždni (pomalými krôčikmi) nedávali žiaden hejt. Časom by sme zistili, že by sme takto uživili nielen jeden deň, ale aj dva, tri....

Aké sú vaše skúsenosti s takýmito výzvami? Prijali ste nejakú? 

Marek Gabonay

Marek Gabonay

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  26x

Športovec, bývalý novinár, profesionál v oblasti herného priemyselu, fanúšik Revolutu, člen Progresívneho Slovenska a kandidát na mestského poslanca v Bratislave za Ružinov, číslo 11. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu